اموزش رباتیک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 4 مهر 1392
بازدید : 89
نویسنده : شروین اشرفی

توضیحات تکمیلی مقدمه رباتیک :

کلمه ربات مانند کلمه ی ماشین ، یک کلمه ی کلی است و به چند مورد خاص خلاصه نمی شود . به عنوان نمونه چند مورد را ذکر می نماییم : بازو های ربات های صنعتی ، ربات کنترل چاه های نفت ، یخچال های خانگی ، آسانسور ها ، اسباب بازی کودکان ، هواپیما های بدون سرنشین ، سیستم های دفاع ضد موشکی ، پرینتر ها ، دستگاههای تراش خودکار ، نوشابه پرکن ها و … این ها فقط نمونه هایی از بی نهایت انواع ربات بود . ربات ها آنقدر گسترده اند که امروزه نمی توان بدون آن ها زندگی کرد . ولی در مهندسی منظور از ربات ، ربات های صنعتی می باشد . در قسمت مونتاژ یک کارخانه اتومبیل سازی، قسمتی هست که چرخ زاپاس ماشین را در صندوق عقب قرار می دهند، اگر یک انسان این کار را انجام دهد خیلی زود دچار ناراحتی هایی مثل کمر درد و …می شود، اما می توان از یک ربات الکترومکانیکی برای این کار استفاده کرد و یا برای جوشکاری و سایر کارهای دشوار کارخانجات هم همینطور. و یا ربات هایی که برای اکتشاف در سایر سیارات به کار میروند هم از انواع ربات هایی هستند که در جاهایی که حضور انسان غیرممکن است استفاده می شوند.

ادامه مطلب |   8 نظر
 
ميكروفون :
میکروفون وسيله اي است كه براي تبديل انرژي مكانيكي حاصل از حركت لحظه اي ذراتهوا ناشي از امواج صوتي (انرژي آكوستيكي) به انرژي الكتريكي مي باشد و اگر آن را ضبط كنيم مي توانيم بعدا آنرا بازيافت كنيم .

امواج صوتی كه به میكروفون برخورد می كنند باعث می شوند سیم پیچ در میدان آهن ربا به لرزش در آید. بدین ترتیب، سیگنال الكتریكی در سیم پیچ تولید می كند، به طوری كه جریان آن همانند نوسانات امواج صوتی تغییر می كند.

 

ادامه مطلب |   3 نظر
 

سلف یا سیم پیچ را به اینگونه تعریف می کنند که اگر مقداري سيم دور محوري پيچيده شودسلف يا بوبين يا سيم پيچ به وجود مي آيد.محور سيم پيچ مي تواند فلزي باشد يا مي تواند عايقي مانند كاغذ باشد كه براي تكيه دادن سيم هااستفاده مي شود .

به عبارتي :
هرگاه يك هادي جريان الكتريكي را به صورت دوايري به مراكز مشترك بپيچيم يك نوع ساده از سيم پيچ را خواهيم داشت . قطعه ای است که انرژی در میدان مغناطیسی خود ذخیره می کند (جریان را ذخیره می کند). در شکل زیر نوعی سلف مشاهده می کنید که بسیار شبیه مقاومت است و تفاوت آن با مقاومت در این است که قسمت میانی آن فشردگی بیشتری نسبت به مقاومت دارد.
ادامه مطلب |   یک نظر
 

پلاریته خازن :
 
انواعی از خازنها هستند که پایه مثبت و منفی آنها مشخّص است که به آن پلاریته می گویند و موقع استفاده این خازنها به رعایت پلاریته آنهاتوجّه می شود و گرنه خراب خواهند شد، در بعضی موارد حتّی منفجر می شوند یا می ترکند


طریقه خواندن مقدار خازن :

در خازن هايي كه داراي ظرفيت بالا هستند ،ظرفيت و ولتاژ خازن را بر روي آن ها مي نويسند مقدار مشخصات خازن های الکترولیتی هم به صورت کاملا واضح بر روی خود آنها نوشته شده است برای مثال بر روی خازنی این ارقام نوشته شده است 1000uF 16V یعنی این خازن ظرفیت 1000 میکرو فاراد را داراست و توان تحمل ولتاژ را تا 16 ولت دارد اما در خازن هاي كوچك ظرفيت را به صورت زير مي نويسند : مثلا روي خازني نوشته شده 103 در اين حالت ظرفيت خازن به اين شكل تشخيص داده مي شود -عدد 1 عدد رقم است -عدد 0 رقم دوم است -عدد 3 تعداد صفرهايي است كه بايد جلوي دو رقم اول قرار دهيم تا عددي بدست آيد كه بر حسب پيكو فاراد است در اين مثال عدد 103 را داريم كه مي شود 1000 پيكو فاراد . پس هرگاه روي خازني نوشته شده بود 103 ظرفيت آن خازن 1000 پيكو فاراد است در مورد خازن های عدسی می تواند این عدد فقط دورقم باشدکه این دو عدد ظرفیت خازن است بر حسب پیکوفاراد . یعنی 47 پیکوفاراد . در مورد خازن های الکترولیت روی آن ها ظرفیت قطعه نوشته می شود و علاوه بر آن میزان مجاز ولتاژی که قطعه می تواند تحمل کند نیز ثبت می گردد .

 

ادامه مطلب |   نظر بدهید
 

 

 

مقاومت در برابر ضربات هاي جنگجو : ربات سنگين، حرات بالا و ضربه هاي ديگر در رباتهاي جنگجو بسيار مهم و حياتي است.


از اين رباتها بيشتر در مسابقات استفاده مي شود. کنترل اين گونه رباتها بسيار ساده بوده و توسط اهرم فرمان صورت مي گيرد. در مسابقات رباتهاي جنگجو، دو يا چندين ربات در يک محيط بسته قرار ميگيرند و هر کدام با تجهيزات مکانيکي خود مثل اره و چکش و ... مشغول تخريب ديگر رباتها مي شوند. رباتي را که در نهايت بتواند تمام رباتهاي ديگر را از بين ببرد به عنوان بهترين ربات شناخته ميشود.

مسابقات اين رباتها بسيار جذاب بوده و نظر تماشاگران زيادي را به خود جلب مي کند .

 

ادامه مطلب |   یک نظر
 

 

ثبت اختراع بحث مورد علاقه ی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان و مبتکران خلاق کشور عزیزمان است .

اما اطلاع رسانی چندانی در این زمینه انجام نمی شود . به همین دلیل بر آن دیدیم تا سوالات رایج و احتمالی موجود در این زمینه را به اطلاع عموم برسانیم لذاسوالات زیر که سوالات بسیاری از علاقه مندان به ثبت اختراع است به همراه جواب کامل به استحضار دوستان می رسد .

 

1 - برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود.

2-  آیا به جز تهران ثبت اختراع در جای دیگری صورت می‌گیرد؟

خیر، در حال حاضر ثبت اختراع فقط در تهران و در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی انجام می‌گیرد.

 

ادامه مطلب |   نظر بدهید
 
خازنهای ثابت :

 

خازنهای ثابت دارای ظرفیت معینی هستند که در وضعیت معمولی تغییر پیدا نمیکنند. خازنهای ثابت را بر اساس نوع ماده دی الکتریک به کار رفته در آنها تقسیم بندی و نام گذاری میکنند و از آنها در مصارف مختلف استفاده میشود. از جمله این خازنها میتوان انواع سرامیکی ، میکا ، ورقه ای ( کاغذی و پلاستیکی ) ،الکترولیتی ، روغنی ، گازی و نوع خاص فیلم (Film) را نام برد. اگر ماده دی الکتریک طی یک فعالیت شیمیایی تشکیل شده باشد آن را خازن الکترولیتی و در غیر این صورت آن را خازن خشک گویند. خازنهای روغنی و گازی در صنعت برق بیشتر در مدارهای الکتریکی برای راه اندازی و یا اصلاح ضریب قدرت به کار میروند. بقیه خازنهای ثابت دارای ویژگیهای خاصی هستند. در مدارات تایمینگ از خازنهای ثابت استفاده میشود .



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به کانال تلگرام مابپیوندید: https://telegram.me/CookingEasy

آیاشماازوبلاگ خوشتان آمد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه علم و آدرس shervin83.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 211
بازدید ماه : 297
بازدید کل : 5530
تعداد مطالب : 227
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





AvaCode.90

كد تقويم

<-PollName->

<-PollItems->

RSS

Powered By
loxblog.Com